SAINT JOSEPH’S

🇬🇧  The San Giuseppe’s Cavalcade, is held every year on the Saturday preceding March 19th.

It is undoubtedly the most glamorous event of the year. A kind of annual remake of a religious classic, but with a twist of originality and extravagance where the real stars are the horses.
An event that gets the whole city buzzing.

Picture an army of volunteers armed with flowers and leaves, tirelessly working for weeks to create decorations so spectacular they could rival a red carpet.

Then the big day arrives; the horses are adorned with sparkling embellishments, the streets turn into impromptu catwalks, and as night falls, the bonfires light up the city, adding a touch of drama and mystery to the entire scene.

So, yes, the San Giuseppe’s Cavalcade is an unmissable event.

And may the best horse win.

🇮🇹 La Cavalcata di San Giuseppe si tiene ogni anno il sabato che precede il 19 marzo.

E’ senza dubbio l’evento più glamour dell’anno, una sorta di remake annuale di un classico film religioso, ma con un twist di originalità e stravaganza in cui i veri protagonisti sono i cavalli.

Un vero e proprio spettacolo che coinvolge l’intera città. Immagina un esercito di volontari armati di fiori e foglie, per settimane impegnati nella creazione delle bardature più spettacolari per far sembrare i cavalli più affascinanti di qualsiasi celebrità di Hollywood sul red carpet.

E poi arriva il grande giorno, i cavalli vengono adornati con le bardature sfavillanti, le strade si trasformano in catwalk improvvisati e, al calare della sera, i falò illuminano la città, aggiungendo un tocco di drammaticità e mistero all’intera scena.

Quindi, sì, la Cavalcata di San Giuseppe è un evento imperdibile.

E che vinca il migliore!

Leave a comment

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *